onsdag 26 augusti 2015

PBP från läktarplats del 3, målgången tisdag

Randonnerurer vet verkligen hur man gör redan festliga grejer ännu festligare. Så här såg till exempel målgången ut. Klart bättre än en statoilmack eller?

IMG_4385

Puh säger jag bara, vilken tur att kravallstaketet var på plats. Vad hade kunnat hända annars?

Nu är det tisdag eftermiddag och det är verkligen glest mellan cyklisterna som kommer i mål. Strax innan 16:00 kommer så dagens första svenska hjälte Krister.

IMG_4327

Krister blev snabbaste svensk, körde helt utan assistans och sömn, och kom in på helt otroliga 47:24. Hatten av! Han var trött, otroligt sliten och väldigt snacksalig. Mäktigt och helt suveränt.

IMG_4331

Drygt en timme senare, på 48:53 trillade Toni, Niklas och Johan in i sällskap med John. De hade precis som Krister kört helt utan assist (det var det nog bara Ari som hade) och utan sömn. Sanslöst bra jobbat att köra så snabbt och hålla ihop gruppen hela vägen.

IMG_4337 

Johans bror Calle var tvungen att släppa på väg in mot Paris. Ett av problemen för honom var skav vilket gjorde att han fick stå upp, nu kommer jag inte ihåg riktigt, men typ sista 20 milen. Calle kom in på 49:37.

Efter ett tag dök Rimas Grigenas upp, trött men lycklig.

IMG_4366

Jonas som fick bryta lyckades ta sig hela vägen tillbaks medelst tåg. Stolt visade han upp sitt kort som verkligen bevisar att han bröt. Jonas gillar att sova och då är det svårt att komma till kontrollerna i tid.

IMG_4355

Han såg rätt glad ut trots allt.

IMG_4357

Innan resan till Paris hade jag bespetsat mig på att jag skulle få före- och efterbilder på så många cyklister som möjligt. Det funkade sådär av två skäl: dels så var det helt enkelt svårt att fota alla jag ville, och dels så såg de flesta cyklisterna oförskämt snygga och fräscha ut efter målgång vilket liksom inte ingick i min utstuderade plan. Här kommer i alla fall några stycken fantastiskt stilfulla porträtt. Låtsas att de ser mer slitna ut än de gör på efterbilderna, för jag lovar att de var slitna.

Johan före.

IMG_4039

Johan efter.

IMG_4342

Niklas före.

IMG_4013

Niklas efter.

IMG_4346

Toni före.

IMG_4010

Toni efter.

IMG_4353

Calle passade på att lyckligt sätta i sig en banan för sin förebild.

IMG_4054

Calle efter.

IMG_4368

Efterfesten var intensiv, episk och alla var aspigga.

IMG_4375

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar