söndag 2 augusti 2015

Juli - sammanfattning

Egentligen en fin månad som tyvärr överskuggas helt av vurpan med påföljande ryggskada. Fan, fan, fan. Träningen går uselt och det gör ont att cykla och chansen till start om två veckor är minimal.

Örebros 100-milare var fantastiskt trevlig och jag är extra glad att jag genomförde loppet med tanke på nuvarande kroppsliga status. Något jag kan tänka mig att återvända till.

Cykling: 19 mil cx, 173 mil racer och ett mtb-pass jag helst vill glömma.

Löpning: Ett pass på knappt 8 km. När ryggen är bättre blir det omtag. Väldigt löpsugen.

Mat och vin: Har haft en väldigt trevlig mat- och vinperiod efter örebroloppet. Som alltid på semestrarna så ägnar vi tid till matlagningen och tallar lite extra på det dyra segmentet av vinförrådet. Jag tänkte försöka blogga lite mer om det vid tillfälle. Det har också märkts tydligt efter vurpan hur fort det går att plufsa till sig när man går från volymträning till nästan inget. Ju mer man tränar, desto mer behöver kroppen träningen.

Mål i augusti: Tja, först och främst måste jag bli otrasig i kroppen igen. Målet får helt enkelt bli att fatta rätt beslut gällande deltagandet i PBP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar