onsdag 5 augusti 2015

Inget Paris-Brest-Paris för Janne Tuba

Nu har jag med stor besvikelse fattat beslutet att inte cykla Paris-Brest-Paris. Egentligen är det en nobrainer, ryggen funkar helt enkelt inte och att köra 120 mil med begränsad förmåga och smärta från början är inte ett alternativ.

Det här är självklart ett trist läge då loppet har varit ett viktigt mål de senaste två åren och också upptagit en hel del av mina tankar. Nåja, det är bara fyra år till nästa chans och då har jag hunnit träna ännu mer och ännu bättre. Nu gäller det att ställa om tankarna kring frankrikevistelsen till att istället heja på mina kamrater och bekanta som ska köra, varav några säkert kommer göra duktigt bra tider. Ser fram emot att ta en öl med dem efter målgång.

5 kommentarer:

  1. Ah det var trist. Men som du säger, en nobrainer antar jag. Du får korka upp något gott som tröst!

    SvaraRadera
  2. Neeeeeeej! Jädra skit också... Då får vi satsa desto hårdare på svartrejs i höst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, och kan du tänka dig en kort cx-tur med en tillfälligt handikappad Tuba de närmsta tre dagarna så är jag på. Men det går inte fort och håller inte på länge, utan har snarare rehabkaraktär.

      Så djävla surt det här.

      Radera
  3. Givetvis vill jag sprätta grus med dig i helgen. 😉 Vi tar detaljerna på messenger.

    SvaraRadera