måndag 3 december 2012

November - sammanfattning

November har varit verkligt novembrig med mörker, regn och några få plusgrader. Till min stora glädje har formen börjat peka uppåt igen efter en ganska seg period sedan slutet av augusti/början av september, hoppas det håller i sig.

Cykling: Cyklingen har känts riktigt bra och jag har skramlat ihop 56 mil och nästan 23 timmar på cyclocrossen. 3 mtb-pass har det också blivit på 6 timmar totalt. Kul också att jag lyckades få till ett sista pass med racern, tillsammans med Micke blev det en tur på 8 mil strax under 3 timmar. Värt att nämna är CX-passet tillsammans med Fredrikshof som var geggigt värre, men väldigt kul.

Löpning: Okej utfall med några pass på löpband och 2 pass utomhus varav ett med stavar. Fortfarande känningar under foten, och fortfarande inte gått till läkaren. Typiskt mitt beteende, och det lär dröja ett tag till innan jag uppsöker någon sjukvård.

Gym: Grymt bra månad med både fria vikter och övningar med kroppen som vikt. Dessutom har jag satt igång med box-träningen tillsammans med jobbet. En hård ledare ser till att vi alla sköter oss och tar ut oss så mycket som möjligt på de passen. Kul.

Mentalt: Jättebra. Känns som jag är tillbaka på banan efter en svacka. Träningen känns kul, och jag känner mig stark.

Kost och vikt: Ingen kontroll och vikten helt stabil. Har svårt att motivera mig till någon förändring då inget mål är nära i siktet och att utvecklingen känns stabil. Äter som vanligt varierat och gott i veckorna med adderat inslag av godis och alkohol på helgerna.

Målsättningar november: Över förväntan. Mtb-loppet i Strängnäs klarade jag på 49 minuter och total träningsvolym blev: 43 timmar och 1 minut.

Målsättningar december: December är en svår månad. Alla helger är helt fulltecknade med aktiviteter, julluncher, granhuggning och allmänt umgänge som kommer göra det svårt att hinna med allt jag vill träningsmässigt. Sikte på att hålla träningsmängden över 35 timmar. Jag ska också försöka att inte bry mig så mycket om vilken typ av träning jag gör, utan köra hej vilt på det jag är sugen med, allt från boxning, till hufsning, till långfärdsskridskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar