tisdag 1 december 2015

November - sammanfattning

November var en bra månad, beställningen på durancava (två finfina lådor från Cavarosa) kom, viner från Gaston och Artisan wines har kommit, jag har käkat linderödssvin tillsammans med Tenuta Belguardo och så har jag hipp som happ anmält mig till Stockholm Marathon. Det får duga. Måluppfyllelsen var också total (väldigt enkla mål i och för sig). 1-2 kilo ner i vikt och löpningen och pendlingen håller i sig.

En rolig nyhet är att Artisan wines med flera har fått representation i Sverige via xwine.se. Det kommer säkert att bli beställningar därifrån inom kort.

Cykling: 32 mil på nya pendlaren från XXL. Dessutom har spinningsäsongen på Balanze satt igång, och det har blivit tre pass Sufferfest och suffrat har jag gjort. Det är en hederssak att få till störst svettpöl under spinningcykeln på passet. Brutalt!

Löpning: 15 pass, det vill säga 2 pass färre än oktober, men då har jag också ett par långpass på över 2 mil per pass (många år sedan jag sprang så långt) och den totala sträckan blev längre än oktober.

Målsättningar i december: Att hålla igång löpningen och cyklingen på ett bra sätt. Anmälan till marathon blev en klar förändring i förutsättningarna för träningen och ett något löst mål för december är att få till ett långpass på närmare 30 km. Borde funka bara kroppen håller, jag märker att min löpvana inte är stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar