lördag 7 november 2015

Oktober - sammanfattning

Nytt jobb, stulen cykel, köp av nya cyklar och bra måluppfyllelse sammanfattar oktober rätt väl. Rätt larviga mål i och för sig men jag har hållit igång löpningen väl och cykelpendlingen till nya jobbet funkar. Hagaparken är vsacker om hösten.

Cykling: 12 mil på gamla cyclocrossen och 8 på nya. Hann också med ett racerpass med Eddy på 6 mil, väldans trevligt. Och nya brukscykeln, en White från XXL som jag hoppas ingen vill stjäla fick jag ihop 21 mil på. Verkligen en omärkvärdig cyklingsmånad, men det har var rätt trevligt med nya pendlingen.

Löpning: 14,3 km på 17 pass. Otroligt nöjd med det här. Det har inte varit helt lätt att komma igång med löpningen och det känns att det frestar på leder och ligament, men det känns helt rätt just nu. Fortsätter jag den lugna ökningen kommer det här nog bli bra.

Mat och vin: Som vanligt en massa obloggat men Artisan Wines The Experimental 2012 imponerade stort.

Målsättningar november: Att fortsätta hålla igång löpningen som i oktober, väldigt nöjd där. Att hoja i lite lagom lunk med pendlingen som stora grejen, snart kommer suget åter känns det som. Det råkar också vara så att november är min frus årliga späkmånad. Jag brukar aldrig lyckas hänga med i det, men vi får se, kanske 1 eller 2 kilon ner i november som prepp inför all julmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar