onsdag 1 januari 2014

December - sammanfattning

En helt normal träningsmånad med lite cyklande, lite gymmande och på tok för lite springande. Har tagit några turer på mtb:n också och det börjar kännas bättre även om jag fortfarande är alldeles för spänd. Bra utveckling på benstyrka i gymmet men det har också gjort att benen är slarvsylta när jag cyklar. 45 loggade träningstimmar totalt (inklusive pendlingen som vanligt) tycker jag är precis lagom nivå.

Det här blir en lite trevande sammanfattning mest tror jag för att jag inte har något speciellt upplägg eller inriktning på träningen nu. Jag kommer definitivt behöva mer styrsel framåt våren.

Cykling: 29 mil cx, 24 mil pendlarjonne, 7 mil mtb och därmed blev det 60 mil totalt för månaden. Snöstormar och köldrekord har uteblivit så jag har endast kört ett trainerpass.

Gym: 9 pass och benövningarna ökar jag fint i. Överkroppen hänger inte med i svängarna och just nu är det mest tungt och gör ont. Skynda långsamt och köra lätta vikter får bli melodin framöver.

Löpning: Kom endast ut 3 gånger..

Kost och vikt: Tar ett uppehåll på bloggen den här månaden.

Vin: Kalasmånad med många goda viner där två testade orangea viner står för de upplevelser som sticker ut. Vinet från Vacqueyras som vi haft på lagring sedan –08 hade också häftigt karaktär och helt klart ett vin jag kommer minnas.

Målsättningar januari: Fortsätta i samma stil som i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar