fredag 5 oktober 2012

Träningsmål 2013

Min cykelkarriär började 2009, och löpningen några år innan dess. Under tiden har jag lyckats genomföra flera mil-lopp, en halvmara, fyra Vätternrundor, 1,5 Gotland 360 och några mindre lopp som Strängnäsrundan och Roslagsvåren etc. Senaste året har tanken legat och gnagt att jag skulle vilja pröva lite längre sträckor, främst på cykel. Tänker mig målen för nästa år så här:
  1. Träna för god hälsa
  2. Bli Super Randonneur, det vill säga genomför 20-, 30-, 40-, och 60-mils brevets
  3. Genomföra Gotland 360 inklusive avstickaren till Fårö
  4. Klara Lidingöloppet på under 2:30
  5. Köra en 100-milare (känns avlägset och tufft just nu, men vem vet)
Den träning som jag gör från och med nu kommer vara inriktad på att jag ska klara brevet-serien innan sommaren är över. Känner mig ödmjuk inför längden på loppen, men har också ganska stor tro på att jag kan klara det. För den som vill veta mer om Randonnée kan den här sidan vara en bra start.
Lidingöloppsmålet vet jag att jag klarar med lite löpträning. Men klarar jag att hålla upp löpträningen?
Det viktigaste målet av alla är att hålla hälsan. Även om alla andra mål misslyckas så ska jag se till att klara träningen för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar