tisdag 9 oktober 2012

NICK-tur

Bästa sammanfattning för dagens tur i Ursvik är geggamoja. Riktigt tungt underlag med långa partier av sumpmark som verkligen var motiverande för att trampa på och hålla sig på cykeln. Slippriga hällar och rötter gjorde att jag fick gå mer än vanligt och varvet tog säkert 55 minuter (lite dålig koll på klockan).
Geggan var allestädes närvarande:
Framdel
Ibland i form av små sjöar:
Bakdel
Det var bara att ta sats och köra rätt igenom. Klarade faktiskt alla sådana här partier galant, värre var det med stenar och rötter och jag gjorde en riktigt snygg vurpa över en fälld liten gran.
Nu så här i efterhand när cykeln och jag tagit en mysig dusch tillsammans i lägenheten så tänker jag mig att det kan vara läge att vänta med efterjobbetturer på mtb tills marken frusit på och underlaget blivit något fastare. Får bli strikt cyclocross på vardagarna framöver med inslag av lvg och mtb på helgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar