torsdag 18 oktober 2012

Höstsäsong

Ironiskt nog började jag blogga om min träning samtidigt som jag är inne i en svacka efter en intensiv sommar. Nedgången kom efter årets roligaste och bästa lopp, Gotland 360, med förkylning och lite lägre motivation. Nu börjar kroppen kvickna till och det är dags att sätta igång ordentligt igen, att oktober är körd volymmässigt spelar mindre roll. Viktigast är att få tillbaka bra rutin och att fokusera på nästa års mål så kommer nog träningen lösa sig.
Ikväll tog jag första gympasset sedan mars. 30 minuter cykel med korta intervaller, 10 minuter lugn crosstrainer, och 30 minuter styrka. Så här kul och lätt tyckte jag det var med intervaller på cykeln (väldans smickrande självporträtt):
DSC_0105
Dessutom en fantastisk utsikt över mina lagom ambitiösa kollegor:
DSC_0102
Utomhussäsongen fortsätter givetvis, helgerna är vikta åt mountainbike. Tror dock att jag behöver öka på min fantasi något för att få till bra cykelrutter på vardagarna. I blötan som råder kör jag samtliga pendlingar på cyclocrossen för att slippa för mycket gegghantering på kvällarna, men när det fryser på om någon vecka/månad så kommer mtb:n att åka fram även på vardagar. Lättare då med till exempel kvällskörning i NICK-spåret.
Nedan gårdagens typiska hempendlingsrutt på crossen. Drygt 4 mil i mediokert gubbtempo. Tur att det kan bli bättre.
Pendling20121017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar