måndag 14 juli 2014

The Highlands, Glens & Western Isles–en vecka kvar

På måndag 21/7 kl 11:15 går starten för loppet på 130 mil och 18 000 höjdmeter och jag måste erkänna att jag börjar känna av fjärilar i magen. Schemat för veckan ser ut som följer:

  • Dag 1, Brodick-Oban, 211 km
  • Dag 2, Oban-Mallaigh, 225 km
  • Dag 3, Mallaigh-Durness, 274 km
  • Dag 4, Durness-Dingwall, 262 km
  • Dag 5, Dingwall-Ardrossan, 328 km

Kan bli en tuff sista dag med längsta etappen och många mil i benen.

Sista lite längre passet körde jag i lördags tillsammans med Anna och Per från klubben. En lugn historia där Anna och Per hängde med 4-5 mil innan jag fortsatte på egen hand.

DSC_0043

Idag blev det en lite tuffare historia med Conny. Mycket snack blandat med partempo. Kul! Blir cykling imorgon samt torsdag och fredag den här veckan, i övrigt välbehövlig vila. Känner mig stark men lite sliten på cykeln. Conny har för övrigt skaffat fräsiga hjul.

DSC_0081

Övriga förberedelser är okej, alla hotell bokade, flyg och specialbagage fixat. Störande dock att jag inte har någon bra lösning för sadelväska. Skaffade en Ortlieb 2,7-liters dry bag som skulle funkat perfekt om det inte vore för att den inte är kompis med min aerosadelstolpe (kör på Merckx EMX-7) samt att klicklösningen inte är helt lyckad. Kommer bli något mek med spänn- och buntband för att få det att funka. Också lite nervöst kring extra växelöron, men de borde ha kommit för upphämtning på fredag eller lördag (på håret).

Ser fram emot nästa vecka. Må vädret stå oss bi och hoppas att Anna får en trevlig resa med oss randogubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar