tisdag 1 juli 2014

Juni - sammanfattning

Helt okej månad med knappa 53 registrerade timmar och en trevlig 20-milare som också blev Annas randonneé-premiär. Extra kul med en ny cykelkompis i Annedal i form av Anton som i skrivande stund är på väg att gå i mål i Sverigetempot. Hoppas på att få till fler turer med honom inom kort.

Cykling: Supernöjd med 20-milaren och att jag har en fru som kan tänka sig att hänga med på sånt. Annars blev det 111 mil på Eddy och 37 mil cx. Fint så. Galet nöjd med nya racern. Det känns som jag sitter helt rätt och får ut mycket kraft i cyklingen. Låter det vara osagt hur mycket som är ren placebo.

Löpning: 2 pass på drygt 2 mil tillsammans. Har börjat få träningsvärk efter löpningen igen. Vet inte vart det här ska ta vägen.

Kost och vikt: Mycket godis och en hel del vin har gjort det här till en av de mer onyttiga månaderna på sistone. Har inte skrivit så mycket om druckna viner men hoppas att kunna återkomma till ett par av dem som var extra goda. Vikten har klarat sig ändå på grund av att jag håller igång ordentligt, men resultatet skulle säkert bli bättre med lite sundare livsstil (även något dåligt med sömn). Semesterperioden lär inte bli bättre kostmässigt, men jag hoppas på god vila och bra mental återhämtning vilket det känns som jag har behov av just nu. Nyupptäckta Artisan Wines är en glädjekälla.

Målsättningar juli: Finns bara Skottland på kartan just nu. Ser verkligen fram emot The Highlands, Glens and Western Isles med 130 mil och 18 000 höjdmeter på 5 dagar. Jag har stor respekt för distansen och alla meter vi behöver klättra. Kommer försöka rapportera något på FB och Twitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar