torsdag 3 juli 2014

Prepp och pepp inför Skottland

Skottland rycker närmare men än finns det plats för träning och förbättring. Planen för de två senaste dagarna var att dels få till ordentligt med cyklande och dels träffa mina reskamrater till Skottland över ett par öl för planering och anekdotberättande. Ölen dominerade, anekdotberättandet kom tvåa och planeringen vet jag inte riktigt vad som hände med. Lite cykling blev det i alla fall.

Hur som helst.

Igår kväll styrde jag kosan från jobbet mot Västerås till mina föräldrar för middag och övernattning. 101,4 km DNEX till Viksäng och gamla E18 är riktigt trevlig att cykla, trots motvinden, nu när bilarna nästan försvunnit därifrån.

DSC_0022

Lyckades till och med med att ta en Bruce-självi vilket inte alls är likt mig. Tjoho.

DSC_0025

Väl framme var allt fint ordnat med sportdryck, middag och bäddad säng. Bara att softa järnet liksom.

MorFar

Klockan på 05:00 och avmarsch fem över halv sex i morse för att cykla tillbaka till jobbet. Lite för lång pendlingsväg men det fungerade över förväntan. Inga problem alls med trött kropp vilket bådar gott inför Skottland.

Efter jobbet blev det en väldans kort tur tillsammans med Ari och Peter innan vi bestämde oss för att inta Sorbon för det dära öldrickandet, anekdotberättandet och planerandet. Gick helt okej, men jag har inte superkoll på vad vi sa. Trevliga typer i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar