söndag 4 november 2012

Stadsskogsturen i Strängnäs

Idag körde Anna och jag Stadsskogsturen, ett kort intensivt tekniskt lopp i Strängnäs. Kul, tungt och oväntat bra resultat. Anna vann damklassen och jag kom fyra i herrklassen, och jag hade förmodligen klarat pallplats om jag inte klantat mig rejält med både stopp och vurpa som konsekvens. Det är bara att ligga i och träna för att få bättre teknik och kunna göra bättre spårval.

Samling, mekning och allmänt snack innan starten klockan 11. Här är grejerna fortfarande rena.
innanloppet
Värre var det efter loppet då det var ganska surt marken. Dock hade klubben gjort ett jättefint jobb dagen innan med att lägga ut spänger och fylla i grus på vissa ställen. Bandragningen gick också förbi de värsta surhålen.

Här har jag precis kommit i mål som glad fyra och är bra sliten, men jag återhämtade mig snabbt. Anna, jag och Nicklas från klubben tog till och med ett extra varv efter loppet.
sliten
Briljant planerat och genomfört av tävlingsledningen, här på bild tillsammans med klubbmästaren till höger.
administrationen
Och viktigast av allt: Vinnaren i damklassen!!! ANNA!
segrareidamklassen
Supernöjd med loppet och nästa år ska det gå ännu fortare.

2 kommentarer:

  1. Halloj, jag får återgälda blogglänkandet. Bra mix där med cykling och vin :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Halloj själv, och tackar! Tänker mig att lite anspråkslöst nedtecknande av fram- och motgångar med både träning och vindrickande ska hjälpa mig att utvecklas inom båda områdena (och jag är lite chockad över att någon annan än min fru eller min far är inne och läser:)).

    Tycker det är kul att läsa din blogg som faktiskt inspirerar. Ha det bra!

    SvaraRadera