söndag 25 november 2012

CX - fincykling på Ekerö

Den här helgen blev en bra boost för självförtroendet då det känns som att benen börjar leverera så smått igen. Först på gårdagens roliga tur tillsammans med Fredrikshofs-gänget, och sedan även på dagens tur på Ekerö. Ända sedan september tycker jag det gått trögt och att det varit något av en nedåtgående spiral, så det var befriande att bryta det mönstret.

Gällande Peter och Fredrikshof så har jag tänkt länge att jag skulle cykla tillsammans med honom och klubben någon gång, men det har verkat omöjligt att få till. Peter körde jag min första Vätternrunda med och nu är han en av ledarna i Hofets 7+ grupp och en rackarns snabb cyklist. Kul att det blev av.

Dagens runda kontrasterade hårt mot gårdagens lerfest då jag hojade ensam och enbart på asfalt. Här kommer obligatorisk kisspausbild med cykelmotträd-motiv. Undrar vem som kan tänkas bo här?

DSC_0161

Dryga 6 mil på drygt 2 timmar med rullsnitt på 28 km/h får vara helt okej för en CX-tur på senhösten. Blev den för T10 klassiska rutten via Stenhamra, dock utan extrasvängen förbi FRA.

Rutt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar