lördag 24 november 2012

CX på Järvafältet med Hofet-gäng

Djäklar vad kul. Rubriken och första meningen sammanfattar morgonens cykeltur på ett bra sätt. Satte klockan på 06:00 i morse för tillräcklig marginal för både intag och uttag av föda, nödvändigt om man ska orka med ett par timmar på cykeln. Iväg 07:30 för träff vid Naturhistoriska klockan 8.

Som vanligt när jag ska hoja med en ny grupp så känns det lite pirrigt och spänt, men när man väl träffar gänget så är alla snälla och trevliga. Så också denna gång, fast kanske lite tröttare än vanligt.

Tidigt 2012-11-24 08-04-51

Efter träffen drog vi iväg längs norra sidan av E18 bort till Akalla och Järvafältet där vi kom in där jag brukar börja mina joggingpass vid jobbet. Rejält fuktigt i marken och grisiga förhållanden, men som vanligt när man sitter på en cykel, och i synnerhet på en cyclocross så ser man så här glad ut:

GladCyclocrossPeter 2012-11-24 09-01-35

Peter passade på att ta ett gruppfoto. Vilka snyggingar!

TheGang 2012-11-24 14-41-50

Våra vägar skildes vid SEB-huset då övriga satte fart till Haga-kullen för lite backracing, medans jag tog mig hemåt i lugn mak. Skönt skitigt under turen, och till och med jag kände mig tvingad att falla i “ta självporträtt i spegel”-fällan (fånigt).

Efter 2012-11-24 10-25-33

Mina kollegor tror mig inte, eller vill inte tro mig, när jag säger att jag duschar med cykeln. Hur ska man annars göra när man bor i lägenhet?

DuschKompis 2012-11-24 10-47-29

Supernöjd med cykelturen. Knappa 6 mil på dryga 2 timmar, och väldigt kul att träffa och cykla tillsammans med trevliga och duktiga cyklister. Hoppas på repris.

1 kommentar:

  1. Jag saknar ett intressant blogginlägg om den ädla konsten att hufsa stort och rätt!

    SvaraRadera