onsdag 1 juli 2015

Juni - sammanfattning

Ännu en månad närmare Paris-Brest-Paris och nu är det inte långt kvar. Mina tankar går rätt ofta till loppet, nervositeten och förväntan börjar infinna sig. Måluppfyllelsen blev helt okej för juni, bra distans på cykeln men med lite för många dagar utan cykling. Lyckades också, förvånansvärt nog, att gå ner 2 kilo.

Tre händelser stack ut. Först helgen då Anna körde både Slottsrundan och Halvvättern tillsammans med mig. Lång distans och väldigt bra kört. Nummer två är att röken har åkt fram efter allt för lång tid av inaktivitet. Väldigt trevligt att röka ankbröst och att konfitera anklår. Blev bra. Tredje grejen var förstås att gå på författarsamtal på Akademibokhandeln med min kusin Fredrik Emdén och Fredrik Kessiakoff om deras bok Mitt eget race. Jag säger som alltid, köp den!

Cykling: Knapp 127 mil racer och 41 mil cx. Känner mig helt okej förberedd inför Örebros 100-milare.

Löpning: Knappt 14 mil på 14 pass. Onödigt mycket, men något ska man göra dagarna då det inte går att cykla.

Målsättningar i juli: Genomföra Örebros 100-milare på ett bra sätt och ha få cykelfria dagar. Kan med fördel dra ner lite på löpningen. Jag ska också se till att få några riktigt bra intervallpass. Det vore också trevligt att kapa 1-2 kilo till på vikten, men inte hela världen om jag inte lyckas med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar