torsdag 19 februari 2015

Löpband–intervaller

Ett uttalat mål är att se till att ha cirka 2 pass veckan med högintensiva inslag, typ intervaller och det funkar rätt okej än så länge. Dagens pass utgjordes av löpning. Känns som hjärta och lungor hänger med fint, men att benen inte är löptränade.

Uppvärmning 8 minuter i 6-5-minuterstempo. Första intervallen är 6-minuterstempo och 8,5% lutning. Resterande är 2 minuter på 4:16-tempo utom sista intervallen där sista minuten låg på 4-minuterstempo. 2 minuters vila mellan intervallen. Pulskurva nedan (uppskattad maxpuls 180 slag/min):

Puls

Peak på 163 slag/min, 90% av max. När jag vågar, och tror att kroppen håller kommer jag öka farten och minska vilan, men än så länge är jag försiktig. Ovanpå löpningen blev det ett kort styrkepass och vanliga cykelpendlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar