onsdag 3 september 2014

Augusti - sammanfattning

Ingen målsättningar alls för augusti så måluppfyllelsen är total och det blev en bra avslutning på semestern med flera löpturer och några fina tempopass på hojen. Månaden avslutades bittert med förkylning som hållit i sig en dryg vecka nu. Ingen träning, men framförallt missad 30-milare från Täby och bittrast av allt är att helgens grusvägsrunda från Barkarby bara är att glömma. Strålande väder och det gör ont i kroppen av sug efter att få röra på sig. Skit.

Totalt 41 timmar och 52 minuter registrerade.

Cykling: Knappt 24 mil cx, 61 mil racer och så har jag luftat pendlarjonnen och fått till hela 23 km på den.

Löpning: Hela 13 pass på 125 km totalt. Inte illa och trevlig omväxling till cyklingen. Lokala kapaciteten för löpning verkar vara helt frånvarande och när jag kör 5:30-tempo, som känns ansträngande, så ligger pulsen på cirka 65-67% av maxpuls. Inget fel på motorn i alla fall. Bara att nöta på.

Kost och vikt: Helt okej och allt har legat stabilt tills förkylningen och sängliggandet slog till. Total inaktivitet och fortsatt stort intag har satt sina spår. När jag vågar kolla vågen nästa gång gissar jag på att den visar en uppgång på cirka 3 kilo. Förhoppningsvis blir jag av med dem hyffsat fort. 78 kilo är inte okej.

Målsättningar september: Bli frisk och sätta igång med träningen så fort som möjligt och se till att blanda cykling och löpning. I övrigt inga mål, men en kul grej är att ett filmteam från BBC kommer över nästa helg för uppföljningsintervju efter skottlandstrippen. Gäller att vara frisk och inte för fet för kameran då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar