onsdag 13 maj 2015

Tianna Bocchoris Negre 2013

Så dags att ta första flaskan från våra inköp under mallorcaresan. Okänt territorium för mig med en blandning på Manto Negro (lokal druva), Cabernet Sauvignon, Syrah, Callet och Merlot.

IMG_3540

Till vinet blev det hipsterlamm från Urban deli, i detta fall harissalägg, garanterat körda sous vide. Jäkligt gott och inte en kryddspets från harissan.

IMG_3542

Det här blev en oväntat god middag, både lammet och vinet levererade mer än väntat. Vinet har rätt bra balans. Det är slankt men intensivt fruktigt, mörk frukt åt vinbärshållet och toner av viol. Bra syra! Jag tycker att alkoholen ligger lite ovanpå och stör men Anna säger emot. Oavsett det så är vinet riktigt bra, och klar köprekommendation för er som åker till Mallorca. Kul, och ännu kuligare att vi har en flaska till! Vintipset från Happy MTB såklart, mest pålitliga vinforumet i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Festligt!
    Jag knäppte också en sån häromdagen vilken var en av dom jag köpte med mig hem från årets mallisresa. Tyckte också att den var ganska bra. Annars tycker jag att AN2 är ett av dom mer pålitliga mallorcavinerna med en egen karaktär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Festligt indeed! Köpte även en AN2 så den står på tur att bli uppdrucken. Verkar vara ett helt gäng långcyklister som gillar vin, då har vi något att snacka om på lördag.

      Radera