onsdag 6 maj 2015

Mallorca dag 3-6

Dagen efter senaste inlägget om Mallorca-resan blev det inte 15 utan 16,5 sköna mil. Lång men väldigt trevlig runda till Porto Cristo.

DSC_0504

En riktigt kul sak är att killen i svart till vänster är en gammal kursare från Teknisk fysik som jag inte träffat på 20 år (på den tiden jag aldrig tränat). Hade någon frågat mig då om Stefan och jag kommer att semestra på cykel tillsammans med hårdinggänget Tinto så hade jag bara garvat och tagit en öl.

Dagen efter en runda till Soller där jag satte personligt hastighetsrekord med 74,7 km/h. Snabbare än så vet jag inte hur jag ska kunna trampa med kompakt vevparti.

Hyfsat många höjdmetrar gör Olof och Brian nöjda.

DSC_0509

Glad triatlet Stefan med muppig hjälmfrilla.

DSC_0522

Dag 5 blev en mysig platt vilodag inför den stora bergsturen dagen efter. Kul hur en platt runda på Mallorca räknas som en rejält backig tur i Sverige. Här hade vi också gästspel av Bodil som höll järnkoll på klungan.

DSC_0525

Dag 6, Stora bergsrundan, 167 km och 2700 höjdmeter. Enorma mängder klättring och fantastiskt vackra omgivningar. Ronnie, spjuver och gammal tävlingscyklist som bara fortsätter att träna var som vanligt snabbast upp för alla backar.

DSC_0542

En alldeles för fet Janne Tuba nere vid Sa Calobra.

DSC_0545

Med ackumulerade mil i benen och efter en tuff dag med massor med intryck, höjdmetrar och fräsig cykling smakade ölen exakt så här gott.

DSC_0554

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar