måndag 2 december 2013

November - sammanfattning

En tämligen usel träningsmånad ersattes av en helt okej november. Det mesta i träningsväg har faktiskt känts rätt bra och cyklingen har varit kul. Redan nu tänker jag en del på nästa års utmaning, läskigt långt och kuperat. Har klarar man det?

Nu är det bara några knapptryckningar kvar till bokad resa tror jag eftersom vi är överens om att återigen ta en tur till Mallis på vårkanten för renodlad cykelsemester. Känns helt rätt.

En kul nyhet är att en mycket viktig blogg med mycket viktiga inlägg har uppstått. Håll utkik efter kolfiberdukar med mer. Kan bli intressant.

Cykling: Drygt 20 mil cx, och drygt 39 mil på pendlarjonnen. Mest pendlingsmil men helt okej ändå tycker jag. Utöver det turer på mtb:n. Fortfarande är jag lite försiktig sedan mina vurpor och spruckna revben. Irriterande att sådant så lätt sätter sig i skallen.

Löpning: 10 pass på sammanlagt drygt 10 mil. Förvånansvärt trevligt att lubba utan några större mål eller avsikter med löpningen. Fortsätter så.

Gym: Perfekt måluppfyllelse med 2 pass per vecka, det vill säga 8 totalt. Av någon anledning är inte styrketräningen ohyggligt tråkig utan den kan snarast beskrivas som nästan angenäm. Har lyckats öka vikten i alla övningar utom bänkpress.

Kost och vikt: Blä. Ingen måluppfyllelse alls för vikten ligger stabilt eller möjligtvis något ökande. Jag har helt enkelt varit ett slappt överätande fetto på helgerna med värdelös disciplin på vardagarna. Märkligt.

Vin: Mycket bra med bubbelprovning. Mer sånt. Dessutom har jag beställt orangea viner som, fick jag reda på idag, är på plats för upphämtning på systembolaget i Strängnäs. Bra vinmånad helt enkelt.

Målsättningar december: Överleva alla julbord, jobbfester, all glögg och allt julgodis/käk/öl med mera. Vore kul att lyckas med 8 styrkepass också men osäker på hur det ska gå till. Seriösare träningsmål får komma med det nya året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar