lördag 1 februari 2014

Januari - sammanfattning

Några resor hit och dit, flytt och sjukdom gjorde januari till en månad som lämnade en del övrigt att önska vad gäller träning. Tycker jag klarade mig okej ändå med drygt 35 loggade timmar. Kul att spinningen med klubben satt igång i år med, trevligt att träffa alla!

Cykling: En kort tripp på cyclocrossen på 5 mil, annars pendlarjonne för hela slanten med 42 loggade mil. Helt okej med tanke på alla dagar som fallit bort. Ett par spinningpass också på knappt 2 timmar styck.

Gym: 5 styrkepass. Inga viktökningar.

Löpning: 4 pass på dryga milen. Känns som det är för lite för att det ska funka för mig. Aningens problem med känningar i fotlederna. Om löpningen ska gå bra krävs lite mer regelbundenhet.

Kost och vikt: Ner 1 kg från 77 till 76. Detta beror endast på att månaden inte har innehållit jul och nyår med massivt frossande. Lite skärpning med maten så skulle jag kunna gå ner i lite bättre takt.

Vin: Fortsatt testning av orangea viner, nu med tips från coachen. Har också testat att beställa via näthandel, återkommer med resultat. Nu ligger jag i startgroparna för tripp till bolaget då nya årgångar av Tenuta Belguardo, Kanonkop pinotage, och Kanonkop Paul Sauer har kommit. Goda grejer.

Målsättningar februari: Dra ner något på styrketräningen till 1-2 pass per vecka och försöka öka på cyklingen något. Löpningen svår att sia om men om kroppen håller skulle jag vilja få några fler mil än i januari. Minst 1 kg till ner på vikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar