onsdag 1 maj 2013

April - sammanfattning

Vilken månad! 79 timmar och 34 minuter registrerad träning, mallorcaresa, brevet-lopp och Strängnäsrundan. Roligast var naturligtvis resan med bra väder hela tiden och massor med cykling. Anna sa till reseledaren att vi kommer tillbaka nästa år så det är nog bara för mig att följa med.

5:a, 6:a eller 7:a (vi var några i täten som inte fick registrerade tider, därav osäkerheten) på Strängnäsrundan känns kul. Min, som jag konstaterar så här i efterhand, mer än lovligt korkade taktik att försöka rycka och dra nästan hela tiden var synnerligen tröttande, men kul.

Brevet-loppet gick också bra. Fantastiskt flyt i växeldragningen med Toni sista 15 milen.

Cykling: Racer och cyclocross på sammanlagt drygt 216 mil. Har aldrig cyklat så mycket och så koncentrerat någonsin. Häftigt.

Löpning: Ingen löpning. Kommer vara svårt att klämma in löppass när cyklingen är så intensiv. Tveksamt om det blir något i maj.

Gym: Två pass med boxning. Kommer ta det lugnt med detta också.

Kost och vikt: Helt stabil vikt. Har aldrig ätit så mycket i mitt liv som jag gjort den senaste månaden. Energiomsättningen på Mallis måste varit enorm. Risken för näringsbrist är för tillfället minimal:)

Målsättningar maj: Ett enda mål och det är att köra en 40-milare; förslagsvis den från Tumba den 11 maj. Maj kommer definitivt att bli en lugnare månad än april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar