söndag 1 juni 2014

Maj - sammanfattning

Ajaj, varken 40-milare eller 60-milare så jag missade målet med maj rejält. Å andra sidan prioriterade jag månadens höjdpunkt, provningen med Artisan Wines, framför 40-milaren. 60-milaren bara struntade jag i/orkade inte. För mycket andra saker med sommarstugefix och sjuk släkting etc gjorde att valet inte var så svårt.

Andra månadens höjdpunkt var nya racern. Lurat länge på att skaffa en racer med lite annan geometri och stil än Cuben och när DinVelo Ekerö hade bra erbjudande på en Eddy Merckx slog jag till. Supernöjd.

Cykling: Blev 36 mil på gamla racern och 93 på nya. 40 mil cx varav det mesta var pendling. Ganska bra cykelmånad.

Löpning: 6 pass på totalt 63 km. Hade nog tänkt mig lite mer löpning. Å andra sidan har jag kutat när andan fallit på och tyckt det varit helt okej trots att det inte är någon utveckling nu.

Kost och vikt: Som vanligt. Bäst för själen var så klart Artisan Wines-provningen. Grill- och rosésäsongen har kommit igång på allvar.

Målsättningar juni: Nu känns det inte aktuellt med några lopp. Däremot ska jag försöka få till något/några längre pass. Känns som det behövs inför Skottland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar