måndag 21 april 2014

Radici Taurasi Riserva 1998

Blev proppen ur på vindrickande efter allt cyklande. Roligt nog så släpptes en lite äldre årgång av Radici Taurasi på bolaget i april och jag var självklart där och snodde åt mig ett par flaskor. Taurasi i största allmänhet har varit en favorit sedan Annas och min bröllopsresa till Amalfi 2007.

IMG_2177

God, lite skitig doft, med inslag av frukt och tobak. I smaken är det mycket av allt. Helt klart ett gott vin men dock inte något av de mer prisvärda taurasisarna jag testat. Den flaska jag har kvar kommer jag behålla något år och när jag dricker det så ska jag komma ihåg att hälla upp det med hjälp av vinsil. Till vinet blev det t-benstek med ugnsbakad vitkål och smör. Funkade väldigt bra ihop.

Premiär för middag på pensionärskuvösen och fick till råga på allt uppleva solförmörkelse.

IMG_2178

1 kommentar:

  1. Det verkar vara en bra affärsidé som du kom på där, du kanske kan börja ta betalt. Kanske rent av göra ett event av det (lite vin, lite dans, lite naket?)? Funkar alla molnfria dagar någon kvart innan solnedgång.

    SvaraRadera