onsdag 2 april 2014

Mars - sammanfattning

Äntligen har jag tagit tag i och snäppt upp träningen några steg. Bara tänkte i början på månaden att nu är det dags och skärpa sig så totalt inklusive pendling blev det drygt 63 träningstimmar. Galet mycket för att vara jag.

Cykling: 85 mil på cyclocrossen och 16 mil på pendlarjonnen och inte en enda mil på mtb:n. Och så blev det både 4 timmars vasaloppsspinning och 4 timmar Spin of Hope. Sätt in en slant till Barncancerfonden ni som inte gjort det. Skönt att jag han med några mil innan Mallorca, men illa att ingen enda av dem var på racern.

Gym: Uselt med bara 2 styrkepass. Å andra sidan kommer jag ändå dra ner på gymandet nu när utesäsongen är på gång. Hade dock varit trevligt med 1 pass i veckan i alla fall.

Löpning: Det går långsamt men har ändå varit en oväntad källa till tillfredsställelse. Inte så dumt heller att jag fått ihop 12 mil ute och även 2 tillfällen på löpband. Nöjd.

Kost och vikt: Kosten har som vanligt varit okontrollerad, men min höga träningsvolym har gjort att både vikt och fettprocent valt att minska sina numerärer något. Innan-frukost-efter-toalett-vikten på knappa 75 kilo, ungefär samma nivå som vid samma tidpunkt förra året. Får duga.

Vin: Inte jättemycket att rapportera den här månaden heller, men det här var mycket bra. Håller också tummarna för HandlaVin. Har varit en månad med ökande antal flaskor i källaren. Börjar bli dags för lite goda uttag också.

Målsättningar april: Att njuta i fulla drag av Mallorca-resan och köra minst en 30-milare (förmodligen den från Barkarby 19 april). Utöver det endast att få till något löp- och gympass vid tillfälle. Jo, så måste jag se till att dricka något gott också, men det löser sig nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar