måndag 2 september 2013

Augusti-sammanfattning

Träningsmotivationen har hamnat i en hyfsad svacka under augusti. Efter revbensproblemen har jag inte haft någon jättelust för mtb och det har känts allmänt trögt att komma ut överhuvudtaget. Lite för feg, lite för ont och lite för bekväm. Nöjd ändå att jag loggat 38 timmar och 23 minuter för träning, en i mitt tycke hyfsad volym för en motionärsgubbe. Hoppas på en vändning kring Gotland360 som borde kunna få vem som helst på gott cykelhumör.

Ett par glädjeämnen är att jag nu är helt smärtfri i revbenen och att jag kommit igång så smått med löpningen. Vore kul att få igång tempot en anings också. Även trevligt med cykelpendlingen och främst då att se alla losers i bilköerna.

Cykling: 40,6 mil racer och 22,2 mil på cx:en, då främst pendling förstås. TVÅ pass mtb. Skamligt.

Löpning: 14 löppass på totalt 155 km. Hur gick det till? Vad kul det vore om jag kan hålla i detta och få en bra utveckling även på löpningen. Kanske dags att anmäla sig till något lopp.

Kost och vikt: Under semestern fortsatt helt uppåt väggarna. Efter semestern lite mer skötsamt. Upp ett kilo till 76.

Målsättningar i september: Att få en riktigt trevlig cykeltur på Gotland och att köra i snabba gruppen på söndagen så att jag hinner med extrasvängen över Fårö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar