söndag 17 mars 2013

Vårpremiär med MTB:n

MTB-videosar är den moderna erans amerikabrev. Inspelat material på fem minuter från schyssta sträckor med grymt flow, men ingen antydan till att den som spelade in filmen släpat hojen ett par timmar för att hitta rätt ställe.

Efter att ha sett en klubbkamrats fina film från SCK:s mtb-bana gav Anna och jag oss ut för att njuta av det fantastiska mtb-föret. Efter cirka 7 minuters cykling får Anna in en pinne i bakhjulet som hänger med runt och Anna tycker av naturliga skäl att det går lite trögt att trampa.

Paj

Visade sig att ena delen av växeltrisshållaren och växelörat brutits av. Får sticka till Sportsson Barkarby för ihoplappning i veckan.

Anna traskade tillbaks till bilen och jag körde vidare med planen att jag skulle komma fram några minuter efter henne. Och det hade jag nog gjort om det sett ut så här hela vägen med riktig bra hård is och sköna stigar.

DSC_0251

Istället var det mest som bilden nedan. Skare som man sjönk ner igenom och som gjorde det omöjligt att cykla vidare. Det tog längre tid att ta mig runt ett varv idag än vad det gör på sommaren att cykla två varv.

DSC_0253

Nu åker mtb:n in i förrådet igen i några veckor och istället får jag ägna min uppmärksamhet åt cx:en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar