söndag 3 mars 2013

Februari - sammanfattning

Snacka om måluppfyllelse, jag är jättenöjd med Tour de Ötzi, även bloggat om här. Duktiga och trevliga cyklister gjorde loppet till en rolig upplevelse. Brevet-premiären gav helt enkelt mersmak och nu kollar jag kalendern över loppen noga för att planera in nästa omgång. Lutar åt att det blir en 30-milare 27 april, antingen i Stockholm eller Örebro. Känns som en enkel grej efter att ha cyklat runt Mälaren mitt i vintern. Totalt 45 timmar och 57 minuters träning vilket känns helt okej.

Cykling: Kan inte vara annat än nöjd med cyklingen. 67,4 mil varav många har varit tunga på grund av väder och underlag. Stor variation i snitthastighet mellan cykelturerna. Spinningen har varit på undantag men har i alla fall fått ihop 2 pass. CX:en servad med ny storklinga och kedja, och racern fixad hos Cykelhuset inför säsongen.

Löpning: Ett ynka pass på 10 km i 5:30-tempo som kändes helt okej. Hoppas suget kommer fram i vår.

Gym: 100% närvaro på boxningen, det vill säga fyra pass samt ett styrkepass.

Kost och vikt: Stabil vikt på 75 kilo, men klar risk för ökande trend nu. Är inne i en riktigt sunkig period med småätande och godis på vardagarna. Har även haft flera sociala grejer mitt i veckorna både med jobb och privat vilket inneburit ätande och drickande på restaurang mitt i veckorna. Några veckor innan Mallorca är det läge att skärpa till sig men känner mig helt omotiverad för tillfället.

Målsättningar mars: Få mycket tid på cykel och spinning då jag vill vara fit inför resan. Vore kul om jag kunde känna att jag hänger med och att jag orkar de lite längre och backigare distanserna. Svårt att sätta någon sträcka på utecyklingen med tanke på vädret, men >50 mil måste fungera. Kan jag gå ner ett eller två kilon skulle det vara bra. Total träning >45 timmar. Självklart också det stora målet att köra Spinn of Hope på ett bra sätt. Håller tummarna för att det blir en bra insamling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar