torsdag 7 februari 2013

Januari - sammanfattning

Trots inledning med förkylning så blev det en mängdmånad med hela 49 timmar totalt registrerade och det inkluderar också ett par längre cyclocrossturer på drygt 2,5 timmar var. Längtar efter barmark och att få byta ut dubbisarna mot de vanliga däcken och kanske till och med få rasta racern, men då börjar vi nog närma oss april.

Cykling: Knappt 43 mil på cyclocrossen + ett par mil på mtb:n får duga. Bra närvaro på spinningen också då jag prickade in alla fyra lördagar. Känns bra.

Löpningen: Inte särskilt kul men har ändå kört 8 mil ute fördelat på 8 pass samt några pass på löpbandet.

Gym: Har hållit i styrketräningen fint med 8 pass. Har lyckats med att öka vikterna och förbättra resultaten för samtliga övningar. Kommer stegvis trappa ner med styrketräningen framöver, men ändå försöka klara 1 pass i veckan. Märker också att jag lagt på mig muskler då vikten gått upp utan att midjemåttet ökat.

Mentalt: Cykelsugen.

Kost och vikt: Vikten håller sig stabilt på 75 kg. Har skaffat mig dåliga vanor på jobbet där det ofta finns smågodis och kakor framme. Har i princip tagit av detta varje dag vilket framstår som relativt puckat. Förutom chokladen är det inte några särskilt goda grejer, men de ger fina sockerkickar på eftermiddagarna när huvudet är lite hängigt. Skall sluta med detta.

Målsättningar februari: Hålla i träningsvolymen (>40 timmar). Öka cyklingen till minst 50 mil på cyclocrossen. Delta i 20-milaren från Barkarby. Löpningen känns för trist nu så där ska jag bara ha som mål att komma ut när jag känner för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar