lördag 24 maj 2014

Solorunda till Sigtuna

Äntligen har jag fått tummen ur och faktiskt lyckats komma ut på en solorunda på över 10 mil. Första för i år (elände). Vore skönt att få till längre pass med lite tätare intervaller inför Skottland. Det kommer säkert bli tufft nog ändå.

Eftersom Färingsö börjar bli ett något uttjatat tema så fick det bli en lugn repa till Sigtuna. Eddy tyckte det var fina fisken och passade på att vila sig och njuta av de vackra vyerna då och då.

DSC_0049

Självklart tog vi en kisspaus tillsammans också.

DSC_0051

Väl framme i Sigtuna träffade vi på Sigtuna kulturskola som rockade loss fett värre med ABBA:s Ring ring. Perfekt läge för glass och läsk.

DSC_0053

Utan att tänka på det så svartrejsade jag visst en stund på Gran Fondo Stockholm. När jag lämnade banan körde en av MC-vakterna ifatt och insisterade på att jag skulle fortsätta GFS-banan. Lyckades dock övertyga honom om att jag inte var med i loppet så till slut kunde jag hoja vidare. Väl framme i Sumpan kikade jag in i arenan. Verkar som det varit en trevlig tillställning. Noterade också att Orbea-mannen från Strängnäsrundan verkar skött sig föredömligt.

DSC_0058

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar