torsdag 29 augusti 2013

Paddling, jogging och whiskey

Igår hörde Magnus av sig på fejan och undrade om det inte var dags för en kanottur, och det var det självklart. Hojade hem aningens tidigt från jobbet i full fart. Efter en kvick påfyllning av energi bytte jag om till joggingkläder och sprang i väg de fyra kilometrarna till kanotklubben och mötte upp både min fru och Magnus.

Iväg i stilla och vackert väder. Först till Lillsjön vid Ulvsunda.

Mange

Därefter Bällsta River mot Annedal.

Annedal

Det är alltid fascinerande att se Stockholm från vattnet och det var första gången jag paddlade så långt upp mot Solvalla. Det här är ju mina hoods och orangea balkongen högst upp, den är min.

MinBalkong2 

Vi paddlade hela vägen fram till Solvalla där ett stängsel tyvärr indikerade att vi borde sluta. Det hade nog gått att ta sig förbi men det hade sett konstigt ut med ett gäng kanotister där samtidigt som det pågick något travlopp. Vi vågade helt enkelt inte.

Solvalla

Väl tillbaka, sådär framåt 9-tiden, ville Magnus bjuda på Mackmyra Elegant och jag är inte den som är den. Ett par glas senare var det dags för hemjoggen. Intressant upplevelse. Det går tydligen finfint att kuta runt med whiskey som bränsle. Värt att tänka på till nästa gång jag ska laga till sportdryck.

Löpningen blev 8,88 km i 5:12-tempo. Kanotingen mätte jag inte, men det blev ett par lugna timmar. Sömnen var inget större problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar