fredag 7 juni 2013

Uppladdning inför 60 mil cykling

Imorgon går 60-milaren från Täby av stapeln och nu börjar det pirra aningens i magen. Det är 50% längre än jag någonsin cyklat och vi kommer förmodligen hålla på i cirka 1 dygn om allt går bra. Tydligen är det en högriskrunda jag ger mig in på imorgon då det gäller att hinna till Fagersta innan brukshotellet stänger. Mellan Fagersta och Uppsala är det nämligen öken och hög dödsrisk om cyklisterna inte har med sig tillräckligt med vatten och mat.

För att förebygga eventuell död har jag under dagen laddat med rejält med smågodis samt nu ikväll en Ultra Creamy Spinach and Mushroom Lasanga. Eller som min fru sa: “extraslafsig lasagne”. Härnedan under tillverkning:

Lasagne

Till detta ett hyffsat vin, Gardo & Morris Te Mana Chardonnay. Rejält fylligt, lite stramt och inte alls så ekigt som jag trodde att det skulle vara (typ Bonterra). Funkade utmärkt till slafslasagnen. Köpte vinet enbart på druvan och bolagets klockor. Funkar tydligen det med.

Vin

Det blev en skön kväll på terrassen.

Terrass

Nu lite tv och alldeles strax sängen. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar