fredag 3 april 2015

Brevet, Barkarby 200

En väldigt bra dag. Klockan på 05:50 men jag vaknade i god tid innan, säkert av anspänning även om 20 mil inte känns så märkvärdigt. Väl på Welcome Hotel Barkarby stötte jag ihop med hela gänget som skulle starta, typ 70 pers, rekord i randonneesammanhang i Stockholm. De var rätt gryniga, det var ju tidigt och motljus, men också förväntansfulla.

DSC_0505

Arrangören hade verkligen lyckats med bansträckning, fint landskap och bra vägar.

banan

Trots gnäll om sjukdom, dålig form, trötthet och mer så funkade cyklingen helt okej. Vi var en kvintett som kom först till målet, restaurang Lilla Barkarby. Enda smolken i glädjebägaren var att Toni tog Barkarby-skylten. Nåja. Så här glad blir man då.

DSC_0511

Måste erkänna att jag var lite sliten och aningens trött i låren när vi gick i mål. Sjukt gott med en bärs då. Här tillsammans med en av arrangörerna, herr Mollo (herr DT i bakgrunden).

DSC_0518

Kul att benen funkar så pass väl och att konditionen finns där. Nu får det vara slut med småförkylningar, flunsor och annat. Blev cykelsugen.

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad. Att förlora en spurt mot kitzblitz är ju ändå ganska ok när allt kommer omkring. Jag nöjde mig med 54km idag, sista halvan med ett snitt på 37. Kul att känna på riktig fart igen.

    SvaraRadera
  2. Nåja, jag försökte inte ens:) Du hade haft trevligt.

    SvaraRadera