måndag 17 juli 2017

Strekov, Rizling-Veltlin 2015

På tips från Vinambassadören inhandlade jag 2 flaskor Rizling-Veltlin på PK-huset härom veckan. Alldeles för få, för det här var strålande gott. Till andra flaskan får jag tänka till vad gäller tillfälle och vad som ska ätas, eller göra en klassiker och tänka att fan, nu är det dags, och ta den till random pizza.

Hade inte reflekterat så mycket innan öppnandet över vilket vin som skulle visa sig. Gult och oklart, och klara orangea toner i doften och smaken. Naturvin liksom. Och, viktigast av allt, asgott! Frun säger "orange och funky". Jag säger, inte så funky, mycket citrus, lite aprikos och en smula tanniner, och faktiskt inte alls svårfattligt. Jag tror att det här kan passa vem som helst. Tyvärr verkar flaskorna på bolaget vara slut så det är bara att hålla utkik efter Strekov framöver.

Grillad korv från Franzéns chark. Egon
gillade också korven, men förlorade fajten.
























1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, he broke up with me, I did everything to get him back, but everything was in vain, I wanted him back so much because of the love I Har för honom, jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslår att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde jag hade stavat, jag hade inget annat val än att Prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min före kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, I answered the conversation and all he said was that he was so sorry for everything that he wanted me to return to him that he loves me so much. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Since then I have loved that someone I know who has a relationship problem, I would be helpful to such a person by referring him or her to the only real and powerful spelling provider who helped me with my own problem. Email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i din relation eller något annat fall.

    1) Kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på din kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera