torsdag 8 september 2016

Augusti - sammanfattning

I skrivande stund håller Anna och jag på att preppa oss för årets cykelhöjdpunkt – Gotland360, bästa loppet någonsin. Dessutom är det femte gången vi kör vilket innebär att vi blir jackbärare och kommer att ha garanterad plats framöver. Fina fisken!

I övrigt så har augusti bestått av semester, grillning och vindrickande med ganska lite träning och mest vila. Det har blivit många goda viner men inte mycket bloggande. Borde skrivit något om Inkognito, svenskt vin som inte alls var så dumt. Jag verkar ha någon form av patriotisk sida eftersom jag gillar att det kommer svenska vinproducenter, och även om vinet kanske var något dyrare än det smakade (295 kr) så tänker jag fortsätta att köpa. Gott, bra syra med smak av citrus, nässlor och fläder.

Bästa händelsen var ändå Annas personliga längdrekord med 30 mil på rundan Saltluft. Otroligt! Stolt make.

Löpning: 8 pass löpning och totalt 77 km.

Cykling: 60 mil på Eddy fördelat på 7 tillfällen och pendling på fulcykeln blev 15 mil.

Målsättningar september: Dags att komma in i normala gängor och vanliga jobblunken. Det kommer att bli en lite stramare tillvaro nu, med försiktigare kaloriintag och mindre vindrickande. De extra kilon som alltid kommer på semestern tänker jag försöka bli av med under september. Läge att vänta med nedgången dock till efter Gotland360, cykelloppet som man alltid går upp i vikt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar