fredag 6 maj 2016

Södertäljes 20-milare, Södertörns pärla

Inför Gotland720 velar Anna och jag kring om vi ska köra 22 mil (och vara hyfsat säkra på distansen), eller 26 mil (långt, men kanske lite finare vägar på tillbakavägen till Visby). För att testa formen för oss körde vi gårdagens 20-milare där planen var att jag skulle dra hela vägen och Anna ligga på rulle. Medcyklisterna hade inga som helst problem att foga sig i våra planer utan höll sig snällt bakom de stunder de åkte med oss.

IMG_20160505_141104

Vi tog det lugnt, åkte sakta när det gick uppför och drog på lite på platten och nerför. Perfekt taktik, varken Anna eller jag var särskilt trötta vid målgång och vi landade på rullsnitt 29,4 km/h. Jag känner mig inte ett dugg orolig inför Gotland utan det är bara att välja den sträcka vi känner för då.

Förutom att cyklingen funkade bra så var det en social och trevlig tur. Hade också glömt hur oproblematiskt det är trycka i sig en rejäl lunch när man jonnar, här en pizza i respektabel storlek i Trosa.

IMG_20160505_150041

Cyklingen kändes förvånansvärt lätt. Dock märktes det att det bara var tredje turen på racer i år, det kändes lite i rygg och rumpa med mer, så det är nog läge med lite mer träning där.

Vid hemkomsten blev det grillning av kotlett på Franzéns Linderödssvin med tillhörande rödtjut.

IMG_20160505_204358

Till det en Allesverloren Tinta Barocca. Bra avslutning på en bra dag, det var länge sen jag var så nöjd efter en cykeltur och cykelsuget är definitivt tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar