onsdag 6 januari 2016

December - sammanfattning

Sådärja, jul- och nyårshelgerna är över och vågen visar åter på 77 kg. Det har varit avkopplande och massor med god mat, dryck och godis, men även en del träning. Målsättningen på ett långpass löpning på 30 km uppfylldes på juldagen. Det kändes relativt lätt och problemfritt även om återhämtningen var seg. En lite dum detalj var att jag inte hade med mig något vatten på turen och sista milen var jag rejält törstig. Note to self att ta med det nästa gång kilometrarna riskerar att dra iväg. Hur som helst, det känns som att förutsättningarna att klara maran på 3:40 i juni är mycket goda.

Cykling: Hann med endast 10 mil på nya pendlarhojen i december innan bakhjulet havererade så jag tog fram min gamla Corratec CX och har pendlat dryga 20 mil på den också. 3 pass Sufferfest har jag hunnit med också.

Löpning: 16 pass och 175 km. Känns riktigt bra att ha drämt av ett långpass på 30,5 km.

Målsättningar januari: Att fortsätta på samma sätt som december och att få till 3 långpass löpning kring 20 km. Nu är det också dags att strama upp kosthållningen något och se till att trendkurvan för vikten pekar försiktigt neråt hela tiden. Varje kilo mindre att släpa omkring på vid löpning är en stor vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar