tisdag 13 oktober 2015

Cyclocrossen stulen

Djävla skit! Andra bloggposten på året som handlar om att jag blivit bestulen på en cykel. I februari var det pendlarjonnen som försvann och nu var det dags för ersättaren, min fina Merida CX 700.

Meridan

Den här bloggposten var inte tänkt att handla om det här utom om hur mullig min nya pendlingsväg är.

DSC_0353

Inte alls tråkig faktiskt.

DSC_0361

Den här hojen gillade jag verkligen och det är en anings bittert att den är borta. Frågan är vad som är vettigt att pendla på, en enkel hybrid från XXL eller Team Sportia, någon single speed, eller kanske en bättre begagnad? Ingen bättre hoj i alla fall. Ser ut som att det inte blir så mycket träningspendling i oktober (det vill säga pendling som jag registrerar som träning). Får bli Annas gröna så länge.

GreenBike

2 kommentarer:

  1. Ahhhh va fan! Klåfingriga Stockholmare. Hoppas att försäkringsbolaget är välvilliga så att du kan hitta något nytt snart.

    SvaraRadera
  2. Senast löste Folksam det väldigt snabbt och snyggt men det blir ju ändå en rejäl förlustaffär, irriterande som bara den. Om det inte går att lösa bättre cykelparkering så får det nog bli köp av någon skithoj.

    SvaraRadera