tisdag 1 oktober 2013

September - sammanfattning

Fortfarande något trögt med träningsglädjen och –viljan, men jag tycker ändå att det varit en bra månad. Gotland 360 var suveränt. Förutom alla glada cyklister och all god mat och dryck så kände jag att benen svarade fint trots att jag inte varit så duktigt på att träna. Det var en enkel match att hänga med raketgruppen. Nästa år ska jag försöka hitta ett gäng som vill hålla hyfsat tempo mellan depåerna, men som också vill ta det riktigt lugnt i depåerna. Tror att det skulle vara den optimala cyklingen för mig.

Kul också att testa Stålis i helgen tillsammans med Micke. Varken motvind eller småstänk sänkte cykelhumöret så det får ses som gott betyg.

Cykling: 32 mil cx, 57 mil plastraket (varav 37 på Gotland), 7 mil stålis och endast ett pass mtb på dryga 3 mil. Inga fantastiska resultat. Å andra sidan hade knappt 100 mil på en månad för ett par år sedan varit en närmast heroisk insats. Dessutom har jag brutit 1000-milabarriären i och med september månad.

Löpning: 9 pass på drygt 8 mil totalt. Helt okej och det börjar faktiskt bli nästan kul att springa igen.

Kost och vikt: Precis lika illa som tidigare:) Håller mig runt 75-kilosstrecket hela tiden. Riktigt bra vinmånad med både Magill Estate och Old Vine Zinfandel på reportoiren. Kvalitetsgodisviner som bara slinker ner och gör en glad.

Målsättningar i oktober: Inledningen av oktober kommer bli lugn med en knapp veckas semester i Italien samt en mässa i Berlin. Ingen träning utöver L’Eroica men kanske något löppass. Efter resandet vill jag se att löpningen håller i sig plus att jag får några bra pass på racern innan det är dags att ställa in den för vintern. Skulle gärna hinna med ett eller två distanspass (typ över 12 mil).

Målsättning Italien är att vara solskenscyklist och livsnjutare. Just nu är väderprognosen dålig. Hoppas på ändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar