onsdag 24 juli 2013

Propagandacykling

Den här sommaren kommer jag att minnas som den med det fina vädret. Semestern är igång sedan en och en halv vecka och vi har hunnit med flytt från studentrum till lägenhet för sonen, cykling, matlagning, vindrickning, släktträff, målning, grävning med mer. Imorgon iväg till svärmor för att hjälpa henne med huset under några dagar (hoppas jag får backa med släp, jag är duktig på det). Efter det tror jag vi tar lite semester från semestern.

Vi har dock hunnit med en hel del fin cykling, bland annat dagens tur till Grytsberg där vi stannade för lunch. Hade någon av mina nyfunna brevet-bekanta varit med hade orden “pastorala vyer” använts flera gånger. Anna och Conny njuter i solen.

DSC_0023

Lite stretching i äckligt trista omgivningar.

DSC_0025

Sist men inte minst glass från Slagsta-glass. Här fotad mot De Marchi-bralle-bakgrund.

DSC_0030

Ganska mysig utsikt från glassbänken.

DSC_0033

Tidigare tog vi också en rekognosceringstur till Taxinge. Klungan skötte sig utmärkt.

DSC_0018

Tjusig byggnad. Tyvärr missade jag att ta en bild på kakbordet, men jag kan ändå avslöja att det såg riktigt bra ut.

DSC_0021

För återstående semester har vi planerat pizzatur till Kungsör, kaktur till Taxinge, samt eventuellt deltagande i Karmansbo-turen tredje augusti. Körigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar