måndag 1 april 2013

Mars - sammanfattning

En helt okej mars med hela 56 timmars träning (som vanligt inklusive pendlingen) där Spin of Hope helt klart drog upp mängden. Det kändes givande att vara en del av en insamling på det sättet och jag kommer vilja göra om det, även om just 12 timmars spinning var något extremt.

Coolaste grejen under mars är ändå att jag fick en spricka i revbenen när jag sparrade en kompis. Han fick in en alldeles utmärkt tjottablängare rakt på nedersta revbenet på vänster sida. Jag har inte kunnat sova på den sidan på 3 veckor nu. Hoppas det funkar bättre på Mallorca. Hursomhelst mycket nöjd med att ha en boxningsskada.

Cykling: Hade gärna kört mer, men vädret har inte direkt ökat suget. 46 mil cx, knappt 17 mil landsväg samt 3 mil mtb. Utöver det 3 2-timmars spinningpass samt Spin of Hope.

Löpning: 31 km totalt på 3 pass samt 1 pass på löpbandet. Jaha.

Gym: Hårda tag och benknäckarrallarsvingar. I like! 4 pass under mars.

Kost och vikt: Stabila 75 kilo. Restaurangbesök, hekatomber av påskgodis, goda viner med mer fortsätter att prägla min kosthållning. Sådär.

Målsättningar april: Nu jämrans är det dags att ta i lite så att målen inte blir för lätta att klara. Jag drämmer till med 150 mils cykling, topp 10 på Strängnäsrundan samt ett väl genomfört brevetlopp 27/4 från Tumba eller Örebro.

2 kommentarer:

  1. Min gissning är topp 1 på Strängnäsrundan. Toppa formen på Mallis är nästintill doping sett till förutsättningarna hemma i Strängnäs.

    SvaraRadera
  2. Ingen press alls:) Vi får hoppas på formtoppning på Mallorca, nu är jag riktigt sugen. Vi ses 21/4!

    SvaraRadera