torsdag 8 februari 2018

Tour of Sufferlandria för Parkinsons

Min far blev för något år sedan diagnosticerad med Parkinsons, så vad kan vara bättre än att köra Tour of Sufferlandria för att samla in pengar till förmån för de som har diagnosen. Insamlingen har hittills gått över förväntan med, i skrivande stund, 450 insamlade dollar. Vore kul att komma över 500 dollar. Pengarna går direkt till Davis Phinney Foundation for Parkinson's som i sin tur sponsrar forskning kring hur man kan förbättra livet för människor med Parkinsons. Självklart vill jag att eventuella läsare av det här lättar på lädret och sätter in ett par dollars eller så. Följ den här länken. Som motprestation kommer ni att leva i vetskapen om att jag kommer att ta i extra mycket i lidandet under de tre sista etapperna av touren som avslutas på söndag, samt att ni kommer att ha min eviga tacksamhet.

Touren körs, så klart, på trainer till videosar från Sufferfest. Riktigt tufft, men det har gått bra än så länge, och för er nördar som gillar siffror och sådant så kommer länkarna till etapperna här: Etapp ett, två, tre, fyra, fem och sex.

Tre etapper kvar, med en apokalyptiskt vidrig tretimmarsavslutning på söndag som jag måste erkänna att jag bävar inför. Insamlingen är öppen till och med måndag förmiddag, så in med stålars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar