onsdag 10 augusti 2016

Juli - sammanfattning

En enda stor nyhet den här månaden: en ny mtb och därmed också de första mtb-turerna sen den olycksaliga kraschen inför PBP förra året. Riktigt kul, men annars är det inte så mycket att orda om. Tramsar mest runt nu när jag inte har några direkta mål med träningen. Jag håller igång men inte alls på samma nivå som tidigare.

Löpning: Knappt 9 mil löpning. Löpningen just nu handlar bara om att lufsa runt i behagligt tempo. Jag försöker inte ens ta i utan njuter bara av att röra på mig.

Cykling: 10 mil mtb fördelat på några väldans olika pass i Hagaparken och i Strängnäs, 15,5 mil racer, och förstås lite pendling på fulcykeln, drygt 20 mil. I stort sett bara mysrundor även om en del mtb-turer varit rätt krävande vad gäller backar.

Målsättningar i augusti: I och med augusti påbörjades också semestern, och det har blivit grillning och vindrickande i stort sett varje dag sedan dess. Volymen träning har klart minskat, men jag har också kört betydligt hårdare på cykeln de pass som blivit av. Tänker mig att lufsjoggandet får fortsätta men att cykelpassen blir hyfsat korta och med intervallinslag. Jag vill gärna få upp tempot, det är inte alla lopp jag är med i som jag kan prestera på bara för att vädret är överjäkligt och att jag är en seg typ.

Flera av vinerna jag druckit har också varit utmärkta, och det är några jag verkligen borde bloggat om. Xwine, Gaston med flera har levererat utmärkt och ett mål kan vara att skärpa till vinrapporteringen på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar